قلم در خدمت رشد جامعه

فرشتگان در عالم غیب با قلم خود اعمال کوچک و بزرگ مردم را ثبت می‌کنند و در دنیای واقعی صاحبان خرد و اندیشه با قلم خود موجب پرورش معرفت و گسترش فضیلت می‌شوند.

قلم وسیله‌ای است برنده‌تر از شمشیر، که هرطور آن را برروی کاغذ بچرخانی می‌توانی جامعه‌ای را به هیاهو و یا به یک حماسه دعوت کنی. تفکر و قدرت قلم نویسنده به تنهایی کافی نیست، بلکه نویسنده باید با قلم شورآفرین خود در مسیر خدمت به جامعه بنویسد و به زیان عواطف مردم به‌ویژه نسل جوان و دگرگون‌سازی باورها، قلم برروی کاغذ نچرخاند.

در تمام دوره‌های تاریخی نویسندگان نقش و سهم ویژه‌ای در بیدارسازی و هدایت افراد جامعه داشته‌اند. در واقع تحولات شگرف در جامعه، در وهله اول با قلم نویسنده رقم می‌خورد.

افراد متفکر و دست به قلم، پرسش‌های یک جامعه را در ابعاد مختلف پاسخ می‌دهند و آنان را از تاریکی به سمت نور هدایت می‌کنند. در کشور ما هم تعداد این دست از نویسندگان که توانسته‌اند با قلم شریف و متعهدانه خود موجب تبلور ارزش‌های دینی و فرهنگی شود کم نیست. برای مثال در ایام هشت سال دفاع مقدس افرادی زیادی با قلم خود در کنار دیگر رزمندگان برای اسلام و مردم سربازی می‌کردند. پاسداران ارزش‌های معنوی ایام جنگ بی‌شمارند، اما قلم کمتر کسی مثل شهید آوینی توانست موجب احیاء ارزش‌های الهی و حماسه‌آفرینی در آن زمان شود. در واقع قلم آوینی با خدمت به جامعه ارزشمند و ماندگار شد.

روز قلم یادآور افراد اهل تفکر و اندیشه است، که با قلم خود توسعه و پیشرفت را برای جامعه به ارمغان آورده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *